Oldal kiválasztása

Az Ájurvédikus étel olyan étel, melyet könnyű megemészteni, minden szövetet táplál, emésztése során nem képződik ama (méreganyagok), és nem okoz egyensúlytalanságot.

Egy tipikus Ájurvédikus ebéd fogásai:

  • rizs
  • dhal
  • zöldségek (főzve, párolva, sütve)
  • csapati kenyér
  • gyümölcs csatni
  • egy kis saláta – valami friss
  • lasszi (joghurt ital) vagy gyümölcsös ital (citromos víz)
  • édesség (desszert)

A főételt általában délben a legjobb fogyasztani, amikor az emésztőrendszer a legerősebb. Reggel és este az emésztés gyengébb, ilyenkor könnyebb ételeket együnk.

Ájurvédikus ételt főzni könnyű és hatékony. Az egészet kevesebb mint egy óra alatt el lehet készíteni. Segít, ha előkészülsz, és jól szervezel. 😉
Kezdj azzal, hogy kiméred a dolgokat, megmosod a rizst és a dhalt. Ez után készítsd el a házisajtot (paneer) és a csapati tésztáját. Ez után főzd meg a dhalt és a rizst (néhány dhalfajtát be kell előtte áztatni egy éjszakára). Ez után jön a csatni és a zöldségek felaprítása. A fűszerek és az egyéb hozzávalók legyenek könnyen elérhető helyen. Ha menet közben elmosod és elpakolod, amire már nincs szükséged, több helyed lesz és a végére nem lesz nagy felfordulás.
Este készülj elő a következő napra: áztasd be a dhalt, ha szükséges, és készítsd el a friss joghurtot.

Ájurvédikus ételt főzni örömteli és felemelő. Ha már gyakorlott leszel benne, a különböző fűszerek, dhalfélék használata spontánná válik, elkezded használni a kreativitásod, hogy ízletes és tápláló menük sokaságát főzd meg a szeretteid számára. A receptek ötletet adnak, hogy miként főzzünk a számunkra optimális étrendnek és a szezonális alapanyagoknak megfelelően. Az itt található receptek általában 2-3 főre érvényesek, hacsak nincs más feltüntetve. Azok, akik az egész családnak főznek, adhatnak az ételekhez váta, pitta vagy kapha csurnát a családtagok egyéni igényének megfelelően.

Kép forrása: lavegetarian.wordpress.com