Oldal kiválasztása
  1. Akkor együnk, amikor igazán éhesek vagyunk, és amikor a korábban elfogyasztott ételt teljesen megemésztettük (főétkezés után 3-6 óra múlva). Ebédelni 12 óra táján a legjobb, amikor a legerősebb az emésztő tűz.
  1. Minden nap körülbelül ugyanabban az időben étkezzünk.
  2. Csak annyit együnk, amennyi elveszi ez éhségérzetünket. A teljes jóllakottság eléréséhez szükséges mennyiségnek kb. csak a 3/4-ét együk meg.
  3. Együnk csendes és nyugodt környezetben, nyugodt elmével. Miközben eszünk, ne olvassunk, dolgozzunk, ne nézzük a televíziót. Mindig ülve együnk.
  4. Ne együnk se túl gyorsan, se túl lassan. Mindig alaposan rágjuk meg az ételt.
  5. Étkezés után 5-10 percig maradjunk ülve.
  6. Az ebéd legyen a főétel a nap folyamán.
  7. A vacsorát ne késő este fogyasszuk. Este kerüljük a nehéz ételeket, például hús, hal, joghurt, sajt, író. Lefekvés előtt ne együnk.
  8. Kerüljük az étkezések közötti nassolást. Helyette igyunk forró vizet. (Ha szükséges, együnk érett édes gyümölcsöket.)
  9. Az ételek legyenek frissen elkészítve; az étel mindig legyen egészséges és finom. Annyit főzzünk, amennyit egy étkezésnél elfogyasztunk, ne főzzünk több napra. Az állott, felmelegített étel veszít az intelligenciájából és minőségéből.
  10. Kerüljük a gyorsfagyasztott, a félkész és a lejárt minőségű ételek fogyasztását.
  11. Az ételek nagy része legyen megfőzve, mivel a test könnyebben megemészti a főtt ételt. A nyers ételeket (pl. saláta) külön ételként fogyasszuk.
  12. Az étel mind a 6 ízt tartalmazza: édes, savanyú, sós, csípős, keserű és fanyar. Az ízek nagy hatással bírnak a fiziológia belső egyensúlyának kialakítására.
  13. Használjunk fűszereket: ez ízletessé teszi az ételt, hanem az emésztési folyamatot is segíti. A fűszerezésnél is vegyük figyelembe a testtípusunkat, ajánlott a Churnák (testtípus szerinti fűszerkeverék) fogyasztása.
  14. Kövessük a spontán vágyainkat, a test az egyensúly elérésre törekszik. Ám fontos tudni, hogy az életet nem támogató vágyak is létrejöhetnek a rossz szokások következtében.
  15. Étkezés közben ihatunk folyadékot, a szomjúságunknak megfelelően kortyolgassunk például vizet, juice-t vagy lassi-t. Kerüljük a jéghideg italokat, szobahőmérsékletűnél ne igyunk hidegebbet. Étkezés előtt és itá kb. 1,5 órával kerüljük a nagyobb mennyiségű folyadék bevitelét.
  16. Ne igyunk tejet evés közben, a tejet önmagában fogyasszuk, azonban ihatunk pirítóshoz, gabona termékekhez (gabona pelyhek, műzlik) és édes ízű ételekhez. A tejet nem jó gyümölcsökkel társítani (turmixok).
  17. A mézet ne melegítsük fel 40°C fölé, ne használjuk főzéshez vagy sütéshez. Teába is csak akkor tegyük, ha meghűlt. A jó minőségű méz nyersen nagyon egészséges, hő hatására azonban toxikussá válik.