Oldal kiválasztása

Egyre több olyan ember kezdi el gyakorolni a TM-et, akit soha nem érdekelt a meditáció vagy bármilyen spirituális dolog, pusztán azért, mert egy nagyon könnyű technika a stresszek kezelésére és a belső harmónia elérésére.

Sikeres üzletmberek, diákok, tanárok, orvosok, ápolók, katonák, tűzoltók, családanyák… használják a meditációt arra, hogy könnyebben, kreatívabban, nyugodtabban, boldogabban érjék el sikereiket az életben.

Talán eddig még nem is hallottál róla, de Neked is szükséged lehet a TM-re!

 

Mi fán terem a TM?

A Transzcendentális Meditáció egy egyszerű mentális technika, melyet csukott szemmel ülve gyakorolnak naponta kétszer 20 percig, hatására az elme lecsendesedik és befelé fordul. A gyakorlat nagyon könnyű és kellemes, nem igényel koncentrációt, kényelmetlen testhelyzetet, vagy életmódbeli változtatást.
A TM-et az indiai származású Maharishi Mahesh Yogi kezdte el tanítani az 50-es években, és akkor vált népszerűvé, amikor a Beatles megtanulta. Napjainkban a David Linch Alapítvány munkájának hatására válik egyre inkább mainstreammé, az USA-ban hírességek támogatják erkölcsileg és anyagilag azt a kezdeményezést, hogy a társadalom legveszélyeztettebb rétegeihez is eljuthasson ez a hatékony technika. Nehéz sorsú gyerekek, háborús veteránok és erőszakot átélt nők tízezrei alkalmazzák ezt a kiváló stresszkezelő módszert.

A TM hatása az egészségre

A TM gyakorlása alatt az aktív elme képes lecsendesedni és megtapasztalni a tudatosság egy természetes, nyugodt és békés szintjét. Más koncentrációs, kontemplációs, a gondolatok vagy a légzés megfigyelésén alapuló meditációs, relaxációs technikákkal ellentétben a TM gyakorlása egy automatikus, ön-transzcendáló folyamat. A meditáció során nem csak az elme csendesedik le, hanem a test is egy egyedülállóan mély pihenést tapasztal, ennek hatására azoknál, akik rendszeresen gyakorolják a TM-et, csökken a stresszel összefüggő szív és érrendszeri betegségek rizikófaktora, mint a magas vérnyomás, a szívroham és a sztrók. A Transzcendentális Meditáció csökkentheti a stresszt a szimpatikus idegrendszer lenyugtatása által, amely a “harcolj vagy menekülj” reakciót irányítja. A TM nem csak a stresszek feldolgozásában segít, hanem abban is, hogy hogyan reagálunk a stresszes helyzetekben.

Hogyan gyakorold a TM-et?

A TM gyakorlása nem igényel sok időt vagy különleges helyszínt, ruházatot. Bárhol könnyedén beleillesztheted a napi rutinodba, otthon, a munkahelyen vagy akár utazás közben is. A legjobb eredményeket a napi kétszeri rendszeres gyakorlás hozza, ezért azt javasoljuk, hogy úgy illeszd a napirendedbe, mint egy fontos találkozót. Ne hagyd, hogy a sok teendő háttérbe szorítsa a meditációt, emlékezz arra, hogy ez az, ami feltölt és a teendők elvégzését könnyebbé teszi.

Hogyan lehet megtanulni?

A TM nem tanulható meg könyvből vagy YouTube videóból, képzett tanár segítségére lesz szükséged. Szerencsére már nagyon sok helyen vannak minősített TM tanárok és rendszeresen szerveznek tanfolyamokat.
A tényleges tanulás 4 napot vesz igénybe (alkalmanként 1,5-2 óra), az első alkalommal személyes oktatás keretében adja át neked a tanár a technikát, az ezt követő napokon pedig csoportos találkozók vannak, ahol mély elméleti tudást kapsz a gyakorlat mellé.

A magyarországi TM tanárokról és tanfolyamokról itt tájékozódhatsz: www.hu.TM.org

 

Ha Pécs környékén élsz, könnyű dolgod van, mert rendszeresen tartunk ingyenes és kötelezettség-ments ismertető előadást, TM tanfolyamot és közös meditációkat. Weboldalunkon találsz néhány érdekes videót a TM ismertetéséről és különböző társadalmi csoportok tapasztalatairól, tájékozódhatsz az árakról és kedvezményekről.

A következő pécsi ismertető előadás időpontja: Április 5. péntek 18 óra

Részletek, regisztráció