Oldal kiválasztása

A Kreatív Csend program javítja az iskolai eredményeket,
csökkenti a stresszt és az erőszakot

Kilencedikes osztályfőnökként nagyon fontosnak tartom a Kreatív Csend program bevezetését az iskolánkban, az osztályomban. Egy kilencedikes diák életében sok változás történik – új iskola, új osztálytársak, új tanárok, sok iskolai követelmény, új város, esetleg kollégium – melyeket többen nem tudnak elfogadni, beilleszkedni, emiatt nagyon sokan lemorzsolódnak, iskola-, szakma elhagyókká válnak. Másoknak a tanulmányi eredményeik romlanak számos befolyásoló tényező hatására – családi háttér, kortársakkal, pedagógusokkal való konfliktusok stb. miatt. Ebben az életkorban a tanulóknak kevés az önmagába vetett hite, könnyen feladják a harcot, ha sok kudarc éri őket, jellemző a figyelmük szétszórtsága, kortársak befolyásolása.

A Kreatív Csend program során a tanteremben megteremtődnek azok az ideális állapotok, melyek során a tanulók „leteszik” az addig „cipelt” terheiket és a lehető legjobbat hozhatják ki magukból. Sokkal jobban tudnak figyelni és koncentrálni az adott órán, ezáltal javulnak a tanulmányi eredményeik, és iskolába is szívesebben járnak. Nő a kreativitásuk, önbecsülésük javul. Csapatépítő jellegű, közösségformáló, a társak egymásba vetett hite és bizalma erősödik, így a közösség összetartóbbá válik.

Szögi Beáta

Az iskolai erőszak vége:

A Kreatív Csend program Magyarországon:

TM San Francisco iskoláiban:

TM a Szent Szív iskolában:

David Lynch – A változás belülről kezdődik:

Stressz: a tanulás legnagyobb ellensége

A hátrányos helyzetű körzetek iskoláiban a traumás stressz élő valóság olyan gyermekek millióinak számára, akik szegénységben, erőszakban félelemben és elnyomó környezetben nőnek fel. Ez a stressz akadályozza a tanulást, és aláássa a fizikai és mentális egészséget. Az alábbi adatok az USA-ból származnak, de hasonló a helyzet Magyarországon is.

  • A tinédzserek 25%-a szorongásostól szenved
  • 6,5 millió gyermek küzd olyan fogyatékossággal, amely hátráltatja tanulási képességüket
  • Minden negyedik középiskolás diáknak már vagy felajánlottak, vagy adtak, eladtak, valamilyen illegális drogot az iskola területén
  • Minden harmadik gyermek túlsúlyos vagy elhízott
  • Közel 3 millió gyermek szed gyógyszert ADHD-ra (figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar)
  • Az öngyilkosság a tizenévesek között a harmadik vezető halálok

A magas stressz szint a tanárokat és a pedagógusokat is károsítja, ami rendkívül magas kiégési arányt eredményez.

Stresszcsökkentés és kognitív fejlődás a Kreatív Csend alatt

A Kreatív Csend program egy gyakorlati, bizonyítékokon alapuló megközelítés a stressz csökkentésére és drámai módon növeli az iskolai teljesítményt, a diákok közérzetét és az iskolai környezetet. A Kreatív Csend program naponta két 15 perces TM gyakorlással biztosítja a tanulóknak, hogy segítsenek az egyensúly megtalálásában és javítsák tanulási készségüket. Ez az iskolai program kiegészíti a meglévő oktatási stratégiákat a tanulási és viselkedési alapok javításával. Tekintse meg a hivatalos (angol nyelvű) Quiet Time kiadványt és a magyar nyelvű Kreatív Csend brossúrát.

A Kreatív Csend programot bevezető iskolákban folytatott áttörő kutatás eredményei szerint:

  • 10%-os javulást jelentkezett a teszt pontszámokban, és csökkent a teljesítménybeli szakadék
  • Nagyon hatékonyan növekedett a kreativitás
  • Javult a tanárok megtartása és csökkent a tanárkiáramlás
  • Növekedett a boldogság, a fókusz és az önbizalom
  • Csökkentek az ADHD tünetek és az egyéb tanulási zavarok tünetei
  • A felfüggesztések száma 86%-os csökkenést mutatott két év alatt
  • 40%-kal csökkent a pszichológiai stressz, beleértve a stresszt, a szorongást és a depressziót
  • 65%-os csökkenés volt az erőszakos konfliktus számában két év alatt

Tekintse meg a kutatások referenciáit.

A Transzcendentális Meditáció technika

 

A Transzcendens Meditáció, a Kreatív Csend program legfontosabb eleme egy egyszerű, könnyen elsajátítható technika, amelyet a diákok és a tanárok együtt gyakorolnak, kényelmesen ülve, csukott szemmel. Ez nem vallás vagy filozófia, nem igényel életmódbeli változást. Több mint 340 publikált tudományos tanulmány dokumentálja a hatékonyságát az egészség és a tanulás javítására. Ezt a megközelítést világszerte több száz állami és magániskola fogadta el – a diákok, a szülők és a tanárok erős támogatásával.

A Kreatív Csend programot ezekben az országokban vezették be:

 

•Európa: Spanyolország, Portugália, Egyesült Királyság, Írország, Belgium, Dánia, Svédország, Magyarország, Ukrajna, Bosznia és Hercegovina •Észak-Amerika: Kanada, Egyesült Államok • Latin-Amerika: Kuba, Jamaica, Puerto Rico, Mexikó, Dominikai Köztársaság, Haiti, Guatemala, El Salvador, Honduras, Nicaragua, Costa Rica, Panama, Peru, Ecuador, Chile, Argentína, Venezuela, Guyana, Suriname, Uruguay, Paraguay, Curaçao • Afrika: Zöld-foki Köztársaság, Mali, Togo, Guinea-Bissau, Ghána, São Tomé és Príncipe, Kenya, Uganda, Tanzánia, Mozambik, Zambia, Dél-Afrika • Ázsia: India, Nepál, Mongólia, , Indonézia • Ausztrália és a Csendes-óceán: Ausztrália, Salamon-szigetek.